torsdag 28. september 2017

Tag med Distress inkpad

Hei. :)
Denne tagen har jeg laget for Kreativ scrapping bloggen
Jeg har laget denne tagen og jeg har bruk  Distress stempel puter
 til å lage bakgrunnen.


Distress stempel puter var noe av det første jeg kjøpte når jeg begynte å
scrappe, men de har stort sett blitt stående ubrukt i hylla.
Jeg har alltid synes mixed media gir ett flott resultat, men
har liksom aldri følt jeg har fått det til. Når jeg brukte sprayer, så sprayet jeg
alle andre steder en der jeg ville og hele pulten ble full av farge ;)
Da jeg så ei på Youtube som brukte Distress stempel puter som
medium i mixed media bakgrunner, måtte jeg bare prøve.


Dette er det jeg har brukt på bakgrunnen til tagen.
Distress ink pad, Texture paste-crackle white, gullfarge og en stensil
Jeg har brukt en stor manilla tag, men her kan en også bruke aqvarell papir.


Det første jeg gjør er å smøre gesso over hele tagen med spatel og tørker
den med varmepistol. Deretter tar jeg gesso over en stensil, og tørker det igjen.


Når gessoen er tørr, begynner jeg med å farge med Distress ink
Jeg trykker stempelputen ned mot en akrylkloss og sprayer med vann.
Sprayer gjerne litt på tagen også, for da renner det bedre.( ikke for mye da tagen kan gå i stykker)
Tar dette opp med en pensel og drar fargen langs kanten på tagen.
Jeg begynner med den lyseste fargen og avslutter med den mørkeste.
Jobber slik fram og tilbake til jeg har fått den effekten jeg vil.
Til slutt går jeg over med litt gullfarge for å få fram strukturen fra stensilen.

Blonden og hug snug er også farget med distress stempel puter.
De flotte blomstene er fra 49 and market og de finner du i nettbutikken
Rosene er fra Wild orchid Craft.
Ordtaket er klistremerker fra Tim Holtz. I tillegg har jeg brukt
chipboard og metall pennesplitter. Jeg har brukt svart bazill bak tagen
for å få tagen litt stivere.
Helt til slutt har jeg drysset litt gullfarge.

Her er en annen tag jeg har laget med samme type bakgrunn.

Håper dette kan være litt til inspirasjon og ha en fin dag videre:)
Klem fra DT Gunn Anita















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.