mandag 25. mai 2020

Konfirmasjonsalbum i metall boks fra Tim Holtz

Hei alle sammen:)

I dag skal jeg vise dere ett konfirmasjons album/kort som får plass i en metall boks fra Tim Holtz.

Jeg blogger for Kreativ scrapping bloggen

Jeg har her pyntet en metall boks fra Tim Holtz og laget ett album/kort som passer inni.
Denne ideen er ikke min, jeg så noe lignende på en video med Tim Holtz fra Creativation.
Disse prosjektene er fine hvis du for eksempel har en del rester å bruke opp:)

Denne har ligget lenge og jeg hadde egentlig tenkt å lage en til gutt, men da jeg fikk de 
nye blondene i posten fra Kreativ scrapping, måtte jeg bare lage noe søtt og romantisk.
Og Papirene fra Maja design, Denim & Girls passet perfekt i fargen til de.

Her kan du se hvordan boksen og albumet inni ble til slutt og helt nederst finner du en 
liten video snutt av hele prosjektet.


Denne blonden har blitt min nye favoritt blonde, den ser ut som hvitt gull.
Jeg har limt den rundt hele kanten på lokket.


Selve boksen er grunnet først med hvit gesso, deretter malt med Impasto Paint(Dusty rose)
 og til slutt fått ett tynt strøk Finnabair metalic wax(White gold) litt her og der.


Alle bilder er fra Maja design, Denim & Girls og er fra 6 x 6 blokken deres.


Laget plass til ett bildet i lokket også, men her kunne man også lage en lomme, 
til for eksempel penger.


Albumet ligger godt nede i boksen og for at det skulle bli lettere å få ut, har jeg limt 
en bit av gull blonden fast på den ene siden. Dette gjør det letter å få albumet ut.
Blomstene er fra Wild orchid Craft, Papirdesign og Storyteller.
 Jeg har limt litt glitter tråd rundt de for effekt.


Seembinding båndet er faret rosa med Distress ink pads fra Tim Holtz.


Jeg har skjært ut en remse, scoret og til slutt brettet det annenhver side.


På denne siden har jeg limt inn bilder og 2 fine stempel tekster som passer til konfirmant.


 På den andre siden har jeg limt inn plass til bilder og skrivefelt.


 Baser og paneler er skjært ut i kraft kartong og deretter svertet med Valnut stain.


Her ser dere blondene som var min inspirasjon til fargene. 


Alle kanter er punchet med en kantpunch for å passe i boksen.
Stempeltekstene er fra to forskjellige stempelplater.
En fra papirdesign, Konfirmant - jente og en fra Kort og godt M-201.


Her kan dere se hvordan boksen så ut føre og litt av materialene jeg har brukt


Øver meg på å filme og her er en liten video snutt. 
Har absolutt forbedrings potensiale når det kommer til filming og
 her har jeg i tillegg glemt å skru av lyden, så dere vil høre Finnabair i bakgrunnen;)
Men moro var det og det blir forhåpentligvis bedre etter hvert.



Kreativ scrapping har en egen gruppe på Facebook som heter:
Lek med Kreativ scrapping

Her kan du få masse inspirasjon og vi kommer til å ha utfordringer 1 gang i måneden.
Har du lyst til å være med, så kan du bli med HER

Håper denne kunne være til litt inspirasjon.
Klem fra Gunn Anita

Material liste:

Papirer:

Stempel:
Papirdesign - stempel - Konfirmant, jente

Blomster:

Pynt:

Maling/blekk/wax:

Lim:

Verktøy:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.