fredag 22. mars 2019

Tutorial på veske med "kort"

Hei alle sammen:)
Det nærmer seg Mai med stormskritt og med det følger konfirmasjonstider.
I dag tenkte jeg at jeg skulle vise hvordan jeg har laget denne vesken.
Tutorialen er laget for Kreativscrappingblogg 
Den er laget slik at man akkurat får plass til 200 kr sedler(eller mindre) oppi.
På "kortene" oppi har jeg laget plass til sedler, gavekort, skrivefelt og bilder.








Skrivefelt og binders til å feste penger.

 Til gavekort.

Til bilder.


TUTORIAL
Først skjærer man ett stykke på 15x26,5 cm
  OBS! Skrevet feil på bildet. Skal være 26,5 cm
Scor ved 7-9-20 og 21
Så to stykker på 8x7 cm.
Scor ved 1-2-3-4-5-6 og 7 på den lengste siden 


Brett slik.

Deretter bruker jeg scor tape til å lime den til basen, slik.

Og slik.

Da ser den slik ut.

Så skjærer jeg to stykker på 14,8x7 cm.

 Limer de inn slik. Jeg bruker scor tape her også.

Så skjærer jeg til "kortene"
3 stk på 14x7 cm

Jeg har brukt en tab punch, men her kan man klippe til selv.
Til slutt har jeg en magnet bak lokket, så den holder seg pent lukket.

Håndtaket er skjært 13x1 cm.


Til slutt er det bare å dekke vesken med mønsterpapir og pynte "kortene"

Håper denne kunne være til inspirasjon og 
skulle det være noe jeg har glemt eller er uklart, er det bare å si fra/spørre:)

Klem fra DT Gunn Anita

Material liste på herrekoffert:
Stempel: /kort-godt-m-412, Papirdesign, Konfirmant-gutt
Verktøy: Fiskars skjærebrett, falseben, 

4 kommentarer:

  1. Kjempefin! 😀Takk for Tutorial! Den skal prøves! 😀

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Det er bare hyggelig:) Så moro du likte den:)

      Slett
  2. Så tøft , kult og flott konfirmant kort . Takk for oppskrift , klem Synnøve

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Det er bare hyggelig:) Så moro at du likte den. Klem

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.