onsdag 18. september 2019

Tutorial på små gave esker

Hei alle sammen:)

I dag skal jeg vise dere en tutorial på disse små eskene.
Disse måler 10.4 x 10.4 cm. Bunnen er 10 x 10 cm.
Jeg synes disse er hyggelige å gis som for eksempel vertinne gaver 
eller bare en liten oppmerksomhet i hverdagen:)
Disse er fylt med sjokolade og karameller


For å lage basen til disse trenger man:
2 Bazill eller A4 Papir, acetat ark, skjærebrett, lim, bonefolder og dies.

Beskrivelse:
Først kutter man ut ett stykke på 19,6 x 19,6 cm, dette er bunnen.
Scor ved 2,3 - 4,8 - 14,8 - 17,3 cm

Deretter kutter man ut ett stykke på 18 x 18 cm, dette er lokket på esken.
Scor ved 1.8 - 3,8 - 14,2 - 16,2 cm


Slik ser den ut da.
 
Så klipper jeg vekk disse.

Og skråskjærer slik.

Vinduet skjærer jeg ut i lokket før jeg limer det sammen. 
Dette gjør jeg på innsiden av lokket.

Da ser den slik ut.

Jeg kutter også til mønsterpapiret jeg skal ha før jeg limer den sammen.
Jeg er kutter først med litt ekstra papir rundt og deretter justerer jeg slik at
papiret passer fronten. 

Til slutt limer jeg det sammen og limer acetat på innsiden av lokket.

Da ser det slik ut og boksen er klar til å pyntes.



Når jeg først var i gang ble det 3





En liten hilsen inni boksen er hyggelig synes jeg:)

Håper denne kunne være til inspirasjon og er det noe dere lurer på, så er det bare å spørre:)
Ha en fortsatt strålende tirsdag.
Klem fra Gunn Anita

rodukter:

Ark:

Dies:
Spellbinder-scallop-hearts
Spellbinder-label-one

Stempler:
Kort-godt M-170 og M-205, 
Denne her er ett flott alternativ Kort-godt-m-419

Blomster:

Pynt:
Blonder

Lim/blekk:

Verktøy:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.